DESCRIPCIÓ
Les llicències urbanístiques són títols administratius que habiliten les persones interessades per dur a terme els actes que hi són subjectes. El seu objecte és comprovar per part de l’administració competent per atorgar-les l’adequació d’aquests actes a l’ordenament jurídic urbanístic, prèviament a la seva execució material. Quan la legislació sectorial ho prevegi expressament, a través de les llicències urbanístiques també es comprova la seva adequació als requisits que s’hi estableixen. Segons l’article 187 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’Urbanisme, estan subjectes a llicència urbanística els actes següents:
1) Estan subjectes a la llicència urbanística prèvia, amb les excepcions que estableix l’article 187 ter.*, els actes següents:
2) També estan subjectes a la llicència urbanística prèvia, amb les excepcions que estableix l’article 187 ter.*:
* Article 187 ter.: No estan subjectes a llicència urbanística prèvia els actes següents:
**Article 187 bis: Estan subjectes a la comunicació prèvia els actes següents:
REQUISITS PREVIS
No es contemplen.
DOCUMENTACIÓ A APORTAR
A la sol·licitud de llicència s’hi ha d’acompanyar el corresponent projecte, subscrit per un tècnic competent, per a la realització de les obres. El projecte haurà de justificar tècnicament les solucions proposades d'acord amb les especificacions requerides per la normativa tècnica aplicable. Quan el projecte es desenvolupi o completi mitjançant projectes parcials o altres documents tècnics sobre tecnologies específiques o instal·lacions de l'edifici, es mantindrà entre tots ells la necessària coordinació sense que es produeixi una duplicitat en la documentació ni en els honoraris a percebre pels autors dels diferents treballs indicats.
Aquest tràmit està sotmès a taxes municipals. El seu preu es pot consultar a les ordenances fiscals núm. X i X de l'Ajuntament, que teniu enllaçades a la columna dreta.
El període màxim és de tres mesos amb caràcter general
Els interessats amb capacitat d'obrar podran actuar per mitjà de representant, entenent-se amb aquest les actuacions administratives, llevat de manifestació expressa en contra de l'interessat. Les persones físiques amb capacitat d'obrar i les persones jurídiques, sempre que això estigui previst en els seus Estatuts, podran actuar en representació d'altres davant les administracions públiques. Per a formular sol·licituds, presentar declaracions responsables o comunicacions, interposar recursos, desistir d'accions i renunciar a drets en nom d'una altra persona, cal acreditar la representació. Per als actes i gestions de mer tràmit es presumeix aquella representació. La representació es pot acreditar mitjançant qualsevol mitjà vàlid en dret que deixi constància fidedigna de la seva existència. A aquests efectes, s'entendrà acreditada la representació realitzada mitjançant apoderament apud acta efectuat per compareixença personal o compareixença electrònica a la seu electrònica, o mitjançant l'acreditació de la seva inscripció en el registre electrònic d'apoderaments de l'Administració pública competent. D’acord amb la Llei 39/2015 estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics telemàtics amb les Administracions Públiques per a la realització de qualsevol tràmit d’un procediment administratiu: - Les persones jurídiques. - Les entitats sense personalitat jurídica. - Qui exerceixi una activitat professional per la que es requereixi una col·legiació obligatòria, per els tràmits i actuacions que realitzin amb les administracions públiques en exercici de dita activitat professional. En tot cas, dins del col·lectiu s’entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils. - Qui representi a un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l’Administració. - Els empleats de les administracions públiques per els tràmits i actuacions que realitzin amb aquestes per la seva condició d’empleat públic, en la forma que determini el reglament de cada administració.
Omplir el formulari d'instància genèrica que trobareu clicant la barra horitzontal inferior ("Tramitar ara") i adjuntar-hi tota la documentació adjunta corresponent.