Llicència urbanÃstica
DESCRIPCIÓ
Les llicències urbanístiques són títols administratius que habiliten les persones interessades per dur a terme els actes que hi són subjectes. El seu objecte és comprovar per part de l’administració competent per atorgar-les l’adequació d’aquests actes a l’ordenament jurídic urbanístic, prèviament a la seva execució material. Quan la legislació sectorial ho prevegi expressament, a través de les llicències urbanístiques també es comprova la seva adequació als requisits que s’hi estableixen.
Segons l’article 187 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’Urbanisme, estan subjectes a llicència urbanística els actes següents:
1) Estan subjectes a la llicència urbanística prèvia, amb les excepcions que estableix l’article 187 ter.*, els actes següents:
- Els moviments de terra i les esplanacions dels terrenys.
- Les parcel·lacions urbanístiques.
- La construcció d’edificis de nova planta i la intervenció en els edificis ja existents que, d’acord amb la legislació sobre ordenació de l’edificació, requereixen l’elaboració d’un projecte tècnic i la demolició total o parcial.
- La primera utilització i ocupació parcial dels edificis.
- El canvi dels edificis a un ús residencial.
- L’extracció d’àrids i l’explotació de pedreres.
- L’acumulació de residus i el dipòsit de materials que alterin les característiques del paisatge.
- La instal·lació d’hivernacles o instal·lacions similars, llevat que els murs perimetrals d’aquestes instal·lacions siguin inferiors a un metre d’alçària.
- La tala de masses arbòries o de vegetació arbustiva.
- L’obertura, la pavimentació i la modificació de camins rurals.
- La constitució o modificació d’un règim de propietat horitzontal, simple o complexa.
- Les obres puntuals d’urbanització no incloses en un projecte d’urbanització.
- La instal·lació de cases prefabricades o instal·lacions similars, ja siguin provisionals o permanents.
- La instal·lació d’infraestructures de serveis de subministrament d’energia, d’aigua, de sanejament, de telefonia o altres serveis similars, i la col·locació d’antenes o dispositius de telecomunicacions, excepte les infraestructures relatives a les xarxes públiques de comunicacions electròniques que, d’acord amb la legislació sobre telecomunicacions, estiguin subjectes al règim de declaració responsable que s’hi estableix.
2) També estan subjectes a la llicència urbanística prèvia, amb les excepcions que estableix l’article 187 ter.*:
- La intervenció en els béns sotmesos a un règim de protecció patrimonial cultural o urbanística.
- Els usos i les obres provisionals.
- Els actes relacionats a l’article 187 bis**, excepte els de la lletra g, que es duguin a terme en sòl no urbanitzable i urbanitzable no delimitat.
* Article 187 ter.: No estan subjectes a llicència urbanística prèvia els actes següents:
- Les obres d’urbanització incloses en els plans o els projectes d’urbanització.
- Les parcel·lacions urbanístiques incloses en els projectes de reparcel·lació.
- Els actes i les obres que s’han de dur a terme en compliment d’una ordre d’execució o de restauració, si no requereixen projecte tècnic o si la mateixa ordre o l’acte que n’ordena l’execució subsidiària incorpora el projecte tècnic requerit.
- En sòl no urbanitzable i urbanitzable no delimitat:
Primer. Els moviments de terra, l’explanació de terrenys, l’obertura, la pavimentació i la modificació de camins rurals i la tala de masses arbòries o de vegetació arbustiva que s’executin a l’empara d’un instrument d’ordenació forestal o sota la intervenció de l’administració forestal i de l’administració competent en matèria de medi ambient.
Segon. La tala de masses arbòries o de vegetació arbustiva que s’executi sota la intervenció d’una administració competent en matèria de protecció del domini públic i de l’administració competent en matèria de medi ambient.
**Article 187 bis: Estan subjectes a la comunicació prèvia els actes següents:
- Les construccions i instal·lacions de nova planta, i les obres d’ampliació, reforma, modificació, rehabilitació o demolició total o parcial de construccions i instal·lacions existents que, d’acord amb la legislació sobre ordenació de l’edificació, no requereixen l’elaboració d’un projecte tècnic.
- La primera utilització i ocupació dels edificis.
- El canvi d’ús dels edificis i les instal·lacions, excepte a ús residencial.
- La construcció o la instal·lació de murs i tanques.
- La col·locació de cartells i tanques de propaganda visibles des de la via pública.
- La formalització d’operacions jurídiques que, sense constituir o modificar un règim de propietat horitzontal, simple o complexa, comporten un increment del nombre d’habitatges, establiments o altres elements susceptibles d’aprofitament privatiu independent respecte dels autoritzats en una llicència urbanística anterior.
- Els actes subjectes a intervenció que es duguin a terme en sòl no urbanitzable i urbanitzable no delimitat i que estiguin emparats en un projecte d’actuació específica o en un pla urbanístic que ordeni amb el mateix detall els terrenys afectats, sempre que no requereixin l’elaboració d’un projecte tècnic d’acord amb la legislació sobre ordenació de l’edificació.
REQUISITS PREVIS
No es contemplen.
DOCUMENTACIÓ A APORTAR
A la sol·licitud de llicència s’hi ha d’acompanyar el corresponent projecte, subscrit per un tècnic competent, per a la realització de les obres.
El projecte haurà de justificar tècnicament les solucions proposades d'acord amb les especificacions requerides per la normativa tècnica aplicable. Quan el projecte es desenvolupi o completi mitjançant projectes parcials o altres documents tècnics sobre tecnologies específiques o instal·lacions de l'edifici, es mantindrà entre tots ells la necessària coordinació sense que es produeixi una duplicitat en la documentació ni en els honoraris a percebre pels autors dels diferents treballs indicats.
- Projecte tècnic (2 còpies).
- Estudi de seguretat i Salut.
- Full assumeix direcció facultativa.
- Nomenament del coordinador de seguretat i salut.
- Qüestionari d’edificació i habitatge.
- Annex separat de justificació Llei 3/2010, de 18 de febrer.
- Fotografia del terreny i/o edificació objecte de l’actuació.
- Topografia de l’estat original del solar (en paper i CAD).
- Projecte de telecomunicacions (en edificis plurifamiliars).
- Autorització de l’Administració pública gestora de la carretera, quan es trobi en zona d’afecció, servitud o domini públic.
- Autorització de l’Agència Catalana de l’Aigua quan es trobi en zona de servitud d’ús públic o en zona de policia.
- Document d'acceptació que sigui signat per un gestor de residus autoritzat per tal de garantir la correcta destinació dels residus separats per tipus. En aquest document hi ha de constar el codi de gestor, el domicili de l'obra, i l'import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió.
L'import del dipòsit es fixa, per a tots els residus de la construcció i la demolició, en 11 €/tona de residus previstos en l'estudi de gestió, amb un mínim de 150 euros. - Declaració del responsable tècnic, visat o certificat d’idoneïtat tècnica, que la trobareu al final d’aquest apartat.
Declaració responsable
Guió de la documentació a incloure en els projectes
Quin cost té:
Aquest trà mit està sotmès a taxes municipals. El seu preu es pot consultar a les ordenances fiscals núm. X i X de l'Ajuntament, que teniu enllaçades a la columna dreta.
Quan es dóna resposta:
El perÃode mà xim és de tres mesos amb carà cter general
Qui pot sol·licitar-ho:
Els interessats amb capacitat d'obrar podran actuar per mitjà de representant,
entenent-se amb aquest les actuacions administratives, llevat de manifestació
expressa en contra de l'interessat.
Les persones fÃsiques amb capacitat d'obrar i les persones jurÃdiques, sempre que
això estigui previst en els seus Estatuts, podran actuar en representació d'altres
davant les administracions públiques.
Per a formular sol·licituds, presentar declaracions responsables o comunicacions,
interposar recursos, desistir d'accions i renunciar a drets en nom d'una altra
persona, cal acreditar la representació. Per als actes i gestions de mer trà mit es
presumeix aquella representació.
La representació es pot acreditar mitjançant qualsevol mitjà và lid en dret que deixi
constà ncia fidedigna de la seva existència. A aquests efectes, s'entendrà acreditada
la representació realitzada mitjançant apoderament apud acta efectuat per
compareixença personal o compareixença electrònica a la seu electrònica, o
mitjançant l'acreditació de la seva inscripció en el registre electrònic
d'apoderaments de l'Administració pública competent.
D’acord amb la Llei 39/2015 estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans
electrònics telemà tics amb les Administracions Públiques per a la realització de
qualsevol trà mit d’un procediment administratiu:
- Les persones jurÃdiques.
- Les entitats sense personalitat jurÃdica.
- Qui exerceixi una activitat professional per la que es requereixi una
col·legiació obligatòria, per els trà mits i actuacions que realitzin amb les
administracions públiques en exercici de dita activitat professional. En tot
cas, dins del col·lectiu s’entenen inclosos els notaris i registradors de la
propietat i mercantils.
- Qui representi a un interessat que estigui obligat a relacionar-se
electrònicament amb l’Administració.
- Els empleats de les administracions públiques per els trà mits i actuacions
que realitzin amb aquestes per la seva condició d’empleat públic, en la
forma que determini el reglament de cada administració.
Canals de tramitació:
-
Presencial
-
Telemà ticament
Omplir el formulari d'instà ncia genèrica que trobareu clicant la barra horitzontal inferior ("Tramitar ara") i adjuntar-hi tota la documentació adjunta corresponent.
Tramitar ara