Segons l'article 5 de l'Ordenança Fiscal núm. 1 de l'Impost sobre béns immobles, tenen dret a beneficis fiscals de concessió potestativa o quantia variable, els béns immobles, tan de naturalesa urbana com rústega, que tinguin instal·lacions d’autoconsum amb energia solar fotovoltaica gaudiran d’una bonificació del 50% de la quota de l’impost sobre béns immobles.
L'import de la bonificació no podrà excedir de les quantitats de la següent taula en funció de la potència de la instal·lació fotovoltaica d'autoconsum:
La potència elèctrica de la instal·lació que es tindrà en compte per al càlcul de la bonificació serà la més baixa entre la potència nominal i la potència pic. En el cas concret d’habitatges plurifamiliars que tinguin una instal·lació fotovoltaica d’autoconsum per subministrar electricitat als elements comuns, la bonificació serà del 5% sobre la quota íntegra per a cadascun dels habitatges vinculats. El termini d’aplicació d’aquesta bonificació comprendrà des del període impositiu següent a la data que figuri en el document que acrediti que la instal·lació està executada i legalitzada davant la Generalitat, i sense que, en cap cas, pugui excedir de 5 períodes impositius. Les instal·lacions fotovoltaiques d’autoconsum que disposin de l’acreditació de la seva legalització davant de la Generalitat de Catalunya en data anterior a l’entrada en vigor d’aquesta ordenança poden presentar la sol·licitud pertinent sempre i quan no excedeixi de 2 anys. En aquest supòsit el termini d’aplicació d’aquesta bonificació regulat en el paràgraf anterior s’iniciarà en el període impositiu de l’exercici 2021 i finalitzarà l’exercici 2025. Als efectes d’aquesta Ordenança s’entendrà per:
- Instal·lació fotovoltaica d’autoconsum: a) Qualsevol instal·lació elèctrica d’autoconsum que estigui contemplada en la Llei del Sector Elèctric. b) Qualsevol instal·lació elèctrica aïllada de la xarxa, entesa com aquella instal·lació en la qual no existeix en cap moment capacitat física de connexió elèctrica amb la xarxa de transport o distribució, ni directament ni indirecta o a través d’una instal·lació pròpia o aliena. - Potència elèctrica instal·lada a les instal·lacions fotovoltaiques: a) La potència màxima de l’inversor, o la suma de les potències màxims dels inversors, al seu cas. En cas que l’habitatge sigui nou, si la instal·lació fotovoltaica d’autoconsum serveix per justificar la contribució solar mínima que exigeix el Codi Tècnic de l’Edificació, no se li podrà aplicar aquesta bonificació.
DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR
L’aplicació de la bonificació quedarà condicionada a l’emissió d’un informe favorable de la concessió del benefici fiscal per part de l’ajuntament.
LA SOL·LICITUD L'HEU DE FER MITJANÇANT EL TRÀMIT INSTÀNCIA GENÈRICA ONLINE I ADJUNTAR-HI TOTA LA DOCUMENTACIÓ ANTERIOR, O BÉ PRESENCIALMENT A LES OFICINES MUNICIPALS